Volledig Hitma-assortiment
2016-03-14 15:39:00

Daadkrachtig optreden servicedienst redt planning klant

Gemiddelde leestijd 3,5 minuut Door Michel Meijers op 14 maart 2016

Op het moment dat ik dit schrijf is mijn collega André Visser van onze servicedienst bezig met de laatste check aan een Buoyancy level transmitter van Foxboro. Als hij daarmee klaar is, springt hij in de auto om deze niveaumeter zo snel mogelijk bij de klant af te leveren. U vraagt zich misschien af wat hier zo bijzonder aan is. Ik zal u daarom het verhaal omtrent deze spoedcontrole vertellen.

Niveautransmitter
De klant, een chemisch productiebedrijf uit groot Rotterdam, had deze niveautransmitter onlangs bij ons besteld. Het betrof een rechtstreekse levering, direct vanuit de Foxboro-fabriek in Stuttgart naar de site van de eindgebruiker. In dit geval zaten wij er als distributeur dus niet meer tussen voor een extra check. Dat gebeurt overigens vaker om de levertijden te verkorten.

Beschadigde verpakking
Maar goed, toen de zending bij deze klant werd afgeleverd, bleek dat de verpakking stuk was. De flens met daarop het transmittergedeelte, was door onbekende oorzaak, door de doos gekomen. Het instrument is opgebouwd uit een 4 inch, 150# flens met daarop de transmitter en elektronica met een totaal gewicht van ca.10 kg. De klant bespeurde op de flens een lichte beschadiging en vroeg zich af of de schade die tijdens het transport veroorzaakt was van invloed zou zijn op het transmitterdeel en met name aan de elektronica. Kon de klant nog vertrouwen op de, door Foxboro, gekalibreerde en ingestelde meetwaarden?

Planning in gevaar?
Mijn klant zat met de handen in het haar, want ze hadden ingepland dat het instrument binnen een paar dagen op een tank geïnstalleerd zou worden. Hier hadden ze namelijk rekening mee gehouden bij de productie. Kwam hun planning nu in gevaar? Mijn contactpersoon belde me op en vertelde het hele verhaal. Hun grootste angst was dat het instrument terug moest naar Foxboro en dat het nog weken zou duren voordat ze dit (of een vervangend) instrument terug zouden krijgen. Ze zouden dan een enorme vertraging oplopen.

Geautoriseerd servicepartner
Gelukkig kon ik de klant snel geruststellen. Foxboro Eckardt (inmiddels Foxboro by Schneider Electric) heeft Hitma erkend als geautoriseerd servicepartner op het hoogste niveau, nl. FASP (Foxboro Authorized Service Provider). Onze service engineers hebben hiervoor de benodigde specifieke opleidingen, in de drie productie locaties gevolgd, voor alle Foxboro Eckardt-producten.

Uitvoerige inspectie 
Nadat de niveaumeter opgehaald was en afgeleverd bij mijn service-collega André in Uithoorn, heeft hij prioriteit gegeven aan de controle van dit instrument. Na een uitvoerige inspectie en duurtest zijn er geen afwijkingen geconstateerd ten opzichte van de fabriekskalibraties. André brengt de niveautransmitter persoonlijk naar Rotterdam en zal de procesoperator exact uitleggen hoe en wat hij precies heeft getest en dat de klant de Buoyancy-transmitter met een gerust hart kan installeren.

Zowel ik als onze klant(en), zijn bijzonder blij dat wij deze service kunnen bieden. Wij hebben het bij Hitma altijd over ‘meer daadkracht’ en ik ben er trots op dat we dit in de praktijk brengen als het erop aan komt. Met dank aan onze gespecialiseerde service-engineers.

Michel Meijers (Twitter @Michel_HITMA)

Michel Meijers Specialist gasdetectie

Dit blog is geschreven door Michel Meijers. Michel is niet meer werkzaam bij Hitma, maar heb je vragen? Sascha de Jong staat jou graag te woord. Stuur een e-mail naar Sascha of bel hem op +31 (0)297 514 806.

Vond je dit interessant lees hier dan mijn andere blogartikelen.

Gerelateerde blogs

Regelneef van Hitma Groep

Door Harald Kippersluis op 4 april 2014.

Het schrijven voor het Hitma-blog moet nog even wachten. Er komt een telefoontje binnen van een klant die een vraag heeft over d...
Lees meer