Bij Hitma is er altijd wel een reden om een feestje te vieren. Een ‘werkverjaardag’ (met dank aan LinkedIn) van een collega is een goede gelegenheid om met alle collega’s te verzamelen in de hal voor koffie met gebak. We vieren zakelijke successen, maar bijvoorbeeld ook de afronding van een project, het afsluiten van een mooi contract, de lancering van een website, de verbouwing van het pand et cetera.
Leven in de brouwerij
Als je het Twitter-account of de Facebook-pagina van Hitma volgt, dan zie je regelmatig felicitaties en taart voorbij komen. We weten hier hoe we een feestje moeten bouwen.
Nu denk je misschien “al dat feesten, is dat niet een beetje overdreven?”. Maar ik kan je verzekeren dat deze feestjes wel degelijk een functie hebben. Ze zorgen voor leven in de brouwerij. Een positieve onderbreking van onze werkdag. Door stil te staan bij onze mijlpalen, beseffen we dat we goed bezig zijn en dat we het toch maar met elkaar getroffen hebben.
Hitma-jubileum
Hoe zit het met onze klanten? Wat merken jullie van onze feestvreugde? Dit najaar bestaat Hitma 90 jaar. Dat gaan we uiteraard met elkaar vieren, maar voor externe relaties hadden we eigenlijk geen concrete plannen. Een collega sprak me daarop aan. “Heb je iets wat ik bij klanten kan uitdelen ter gelegenheid van ons 90-jarig bestaan?” Oeps, nee dat hebben we nog niet. Terecht zei deze collega: “Ik ben er trots op dat ik bij een bedrijf werk met zo’n lange geschiedenis en dat laat ik mijn klanten graag weten.” Hij heeft helemaal gelijk.
Mooie verhalen
90 jaar HITMA dat levert uiteraard verhalen op. Onze oud-directeuren Albert Schepers en Piet Steenkist hebben mooie blogs geschreven over de HITMA-geschiedenis (Hitma-verhalen voor bij het haardvuur, Hoe Hitma van Pont-a-Mousson buizenleverancier transformeerde naar de huidige organisatievorm, ‘Who the hell is Hitma?’ en HITMA door de jaren heen: Van telex naar internet). Erg leuk om te lezen. Ik hoop hieraan dit jaar nog diverse HITMA-verhalen van (oud)collega’s, leveranciers en klanten toe te voegen.
#Hitma90
En dan hebben we ook nog fotoboeken vol oude foto’s en krantenknipsels. Gedurende het hele jaar zal ik deze historische kiekjes delen via de sociale media-kanalen met de hashtag #Hitma90. Daarnaast blikken we terug op ons oprichtingsjaar 1926. Elke donderdag om 12:00 stuurt @HitmaGroep een tweet uit met een hoogtepunt uit dit jaar (ook met #HITMA90).
Meegenieten
We mogen best van de daken schreeuwen dat ons bedrijf al zo lang bestaat. Er zijn immers genoeg bedrijven met een lange geschiedenis die hun volgende jubileum niet halen. Dus, onder het mom van ‘Vier wat er te vieren valt!’ besteden wij feestelijk aandacht aan ons 90-jarig bestaan. Wat we precies gaan doen, verklap ik nog niet, maar je gaat ons feestgedruis zeker opmerken. Als je wilt, kan je van ons verjaardagsfeestje meegenieten. We worden tenslotte niet elke dag 90.
Nieuwsgierig? Volg onze feestelijkheden via #Hitma90 en het #Hitma90 Flipboard magazine