Klantenservice voor meet- en regeltechniek
Sinds 2008 ben ik onderdeel van het klantenserviceteam van Hitma. Mijn functie is heel divers en dat vind ik prettig. Vanaf het moment dat de klant bestelt, gaan wij achter de schermen aan de slag, zodat de klant zijn product op tijd ontvangt.
Inkoop- en verkooporders
We hebben de taken verdeeld onder de collega’s, zo ben ik verantwoordelijk voor de inkoop, dus de contacten met de leveranciers. Denk hierbij aan het verwerken van inkooporders, maar ook het controleren van levertijden, prijzen en voorraden. Mijn andere collega’s houden zich meer bezig met de verkooporders. Omdat ik teammanager ben is het belangrijk om feeling te houden met alle facetten binnen de klantenservice, wat er voor zorgt dat het voor mij een leuke uitdaging blijft.
Veranderingen
Gedurende de jaren zie je verschuivingen in de werkzaamheden. Waar het eerst van telefoon naar e-mail verschoof, merken we de laatste jaren dat de verwachting zowel bij klant als leverancier ontstaat dat wij als verlengstuk gaan werken. Dus de informatie uit hun systemen halen, in hun systemen plaatsen om zo e-mail te voorkomen. Efficiency en snelheid wordt van ons gevraagd en een grote mate van flexibiliteit om al die verschillende systemen te begrijpen en er mee te werken. Dit zorgt er in ieder geval voor dat het werk geen dag hetzelfde is.
Telefoon, e-mail of chat
Heb je een vraag over een bestelling, dan kan je ons natuurlijk nog steeds per telefoon bereiken. Maar ook per mail of via de chatmodule staan we voor je klaar.