Sanne's stageverhaal: Leren, groeien, blijven
Sanne heeft haar stage van tien weken met vlag en wimpel afgerond bij Hitma, waarbij ze niet alleen een topprestatie neerzette die door haar school met een hoge beoordeling werd erkend, maar ook veel waardering van haar collega’s in het marketingteam kreeg. Zoveel zelfs dat ze het team voor acht uur per week zal blijven versterken. Sanne deelde haar ervaringen met ons.
Sanne, kun je iets over jezelf vertellen?
Mijn naam is Sanne Molleman, ik ben 21 jaar oud en studeer aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik volg de studie Creative Business en zit momenteel in mijn tweede jaar. Voordat ik deze opleiding gestart ben, heb ik drie jaar lang Sportkunde gestudeerd aan de Hogeschool Inholland. Helaas was dit toch niet helemaal waar ik naar op zoek was, maar hierdoor ben ik nu wel helemaal op mijn plek in de media en marketing.
Hoe ben je in contact gekomen met Hitma en wat trok je aan om bij ons stage te gaan lopen?
Via LinkedIn had ik een stageoproep gepost, en via een goede vriend van mij kwam mijn oproep bij de Marketingmanager van Hitma terecht. Dit resulteerde in snel contact en een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek kwam naar boven dat er bij Hitma veel ruimte is om te leren en dat ik met een breed assortiment aan taken mocht gaan meekijken en meewerken. De sfeer tijdens dit gesprek voelde al zo goed, dat ik er niet lang over na hoefde te denken. Dit werd mijn stageplek!
Hoe zou je de sfeer bij Hitma omschrijven?
De sfeer bij Hitma heeft me heel erg verrast. Ik heb tijdens mijn studieloopbaan meerdere stages gelopen, maar nergens werd ik als stagiair zo goed opgenomen als hier. Ik voelde me echt een deel van het marketingteam! Daarbij is de algehele sfeer op kantoor heel prettig.
Waar heb je je tijdens deze stage mee beziggehouden?
Ik heb me bezig gehouden met vele diverse taken, voornamelijk op het gebied van design. Zo heb ik posters gemaakt, websites aangepast en pdf's omgezet naar een andere huisstijl. Ook heb ik veel mogen meewerken met verschillende taken zoals bijvoorbeeld het opzetten van webinars, diverse interne acties en social media posts.
Is er een specifiek project of taak waar je het meest trots op bent?
Ik vond het heel leuk om te helpen bij de interne promotie van de Week zonder Vlees en Zuivel. Buiten de verschillende uitingen die ik mocht maken, heeft deze week me ook aan het denken gezet en ben ik hierdoor een stuk bewuster gaan leven. Dus ook op persoonlijk vlak heeft dit voor een goede verbetering gezorgd.
Wat vond je leuk aan je stage? En wat vond je minder leuk?
Ik vond het heel fijn dat ik veel vrijheid kreeg en dat er altijd ruimte was voor het ontvangen, maar ook het geven van feedback. Waar ik wel nog aan moest wennen waren de lange dagen, met daarbij nog mijn bijbaantjes in het weekend. Dat was wel even een verschil met het schoolrooster wat ik gewend was.
Kwamen je verwachtingen overeen met hoe je stage uiteindelijk is geweest?
Mijn verwachtingen zijn overtroffen, want wat moest ik ook precies verwachten van een technisch bedrijf? Ik had eerlijk gezegd nog geen idee. Van tevoren had ik niet verwacht dat het zo gezellig zou zijn op de werkvloer en dat Hitma zoveel verschillende aspecten van media en marketing bezit. Voor een oriënterende stage als die van mij, was dit absoluut de place to be.
Welk advies zou je willen geven aan toekomstige stagiairs om het meest uit hun stage bij Hitma te halen?
Stel zo veel mogelijk vragen! De mensen bij Hitma hebben zo veel kennis en staan er allemaal voor open om dit met je te delen. Geef goed aan wat je wel en niet leuk vindt/lijkt en wanneer je ergens meer van wilt weten. Er valt heel veel te leren bij Hitma, maak goed gebruik van je tijd!
Heb je nog tips voor ons als stagebedrijf?
Het enige wat ik kan zeggen is: ga zo door! Ik heb een hele fijne tijd gehad, met goede begeleiding en een geweldige sfeer.
We hoeven gelukkig nog geen afscheid van je te nemen! Wat ga je doen?
Gelukkig niet, inderdaad! Ik ga vanaf 1 mei het marketingteam voor acht uur in de week ondersteunen. Ik kijk er enorm naar uit!